HTWO

Hyundai Motor Group zahajuje v čínském Kantonu výstavbu prvního zahraničního závodu na výrobu palivových článků

HMG (Hyundai Motor Group) dále jen „Skupina“, jejíž součástí jsou značky Kia, Hyundai a Genesis, dnes oznámila, že formou virtuálního poklepání na základní kámen slavnostně zahájila výstavbu závodu HTWO Kanton, který je prvním zařízením Skupiny na výrobu palivových článků mimo území Jižní Koreje. Investice potvrzuje celosvětové vedoucí postavení Skupiny v oblasti vodíkových technologií a podpoří její nástup do rychle se rozvíjejícího vodíkového průmyslu Číny.

Slavnostní akce ve formě virtuálního poklepání na základní kámen se zúčastnil Li Xi, tajemník provincie Kuang-tung, a Ma Xing Rui, guvernér provincie Kuang-tung – oba připojeni z mezinárodního kongresového centra Yuexiu v čínském městě Kanton – společně s panem Euisunem Chungem, předsedou HMG, resp. Saehoonem Kimem, vedoucím centra palivových článků Hyundai a výkonným viceprezidentem společnosti – oba připojeni z korejského HMG Studia v jihokorejském Kojangu.

Přečtěte si také:  Kia EV9 je mezi finalisty evropské ankety Auto roku 2024

„Výstavba závodu HTWO Kanton je důležitým výchozím bodem pro HTWO, speciální značku systémů palivových článků od HMG,“ uvedl předseda Chung. „Skupina bude aktivně prosazovat inovace v oblasti čisté mobility prostřednictvím strategických partnerství, špičkových technologií, schopností ve vodíkovém průmyslu a souvisejících odborných znalostí.“

První kroky k uskutečnění vodíkových plánů prostřednictvím závodu HTWO Kanton

Skupina HMG své výrobní a obchodní centrum ‚HTWO Kanton‘ (angl. HTWO Guangzhou) označila ve shodě s názvem vlastní značky vyhrazené pro systémy palivových článků. HTWO můžeme číst jako ‚H2‘ (tj. molekula vodíku), ale toto označení představuje i ‚Hydrogen‘ a ‚Humanity‘ (vodík a lidství), hlavní pilíře divize palivových článků Skupiny.

Závod HTWO Kanton s plánovaným dokončením v druhé polovině roku 2022 se bude nacházet v rozvojové zóně města Kanton v čínské provincii Kuang-tung. Všechny provozy vč. závodu na výrobu systémů palivových článků a inovačního centra se budou rozkládat na pozemku o rozloze 207 tisíc čtverečních metrů.

Přečtěte si také:  Pět nejvýhodnějších elektromobilů, které stojí za zmínku: Ideální volba pro každodenní dojíždění

Plánovaná výrobní kapacita činí 6500 jednotek ročně s cílem postupného navyšování výroby v souladu s podmínkami na čínském trhu a politikou centrální vlády.

Skupina (Kia, Hyundai, Genesis) má v plánu udávat tón v prosazování cílů uhlíkové neutrality cestou posilování výroby špičkových systémů vodíkových palivových článků, které bude nabízet jako zdroje energie s možným uplatněním napříč odvětvími.

Rozvoj udržitelné vodíkové společnosti

Skupina v roce 2018 zveřejnila plány do roku 2030 rozšířit svoji roční dodavatelskou kapacitu na 700 tisíc systémů vodíkových palivových článků v rámci středně- až dlouhodobého ‚vodíkového‘ strategického plánu ‚Vize palivových článků 2030‘.

Přečtěte si také:  Symbio slavnostně otevírá svou gigafactory SymphonHy, největší integrovaný závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Skupina prostřednictvím strategické partnerské spolupráce se světovými firmami v oboru vodíkových technologií, energetiky a logistiky rozšířila své aktivity na poli palivových článků, urychlila rozvoj vodíkové společnosti a položila základy vlastní značky HTWO, zpočátku se zaměřením na klíčové centrální regiony – Koreu, Evropu, Čínu a Spojené státy.

Od roku 2013, kdy Skupina uvedla na trh celosvětově první sériově vyráběný elektromobil na palivové články ix35, rozšiřuje svoji nabídku bezemisních řešení mobility v podobě vozidel poháněných vlastním systémem palivových článků, jako např. SUV s označením Hyundai NEXO, těžký nákladní automobil XCIENT Fuel Cell nebo elektrický autobus na palivové články. Jakožto řídicí člen ‚Vodíkového kolegia‘, koalice předních světových společností v oblasti energetiky, dopravy a průmyslu se společnou vizí dlouhodobého prosazování vodíku, bude podporovat přechod na čisté energie.